donderdag 28 mei 2009

Evaluatie 23 dingen
* Wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
Flikr, librarything, de blog op zichzelf, chatten en natuurlijk de bonus camtasia.
Ik vind het gewoon leuk om met beeld bezig te zijn, en ik vind het ontzettend gezellig om te meuten via de chat
Eigenlijk vind ik dat ik alles net even aangeraakt heb en dan moest ik al weer verder naar het volgende ding. Er zat toch een soort haast achter, ook al omdat je werk ook gedaan moest worden.(Ik heb veel te weinig op anderen gereageerd .) De laatste dingen heb ik thuis gedaan omdat ik toen vakantie had en het mijn eer te na was om niet bij de finish te eindigen.
*Wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
Je ziet dat iedereen in beweging is, elkaar support (voor zover men wil). Het zet het team aan het denken over toekomst en digitalisering. Een bewustwordingsproces van de nog niet ontgonnen digitale kwaliteiten die we toch blijkbaar allemaal kunnen ontwikkelen.
*Waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Vervuiling van het internet…..kan dit? Pixels die niet geactiveerd worden bestaan niet meer? Dit blijft mij altijd verwonderen. De openheid van de mens op het web; terwijl degene waarmee je op het web heel veel kontact hebt, degene kan zijn die je elke morgen in de bus straal voorbijloopt omdat je hem/haar niet interessant vindt.
*En vul aan: “23 Dingen was voor mij …”
23 dingen was voor mij een leuke ontdekkingstocht. Maar ik ben er mij van bewust dat dit het begin pas is. Tegelijkertijd zie ik in de sites waar iedereen op iedereen kan reageren dat wanneer er een goed idee is dit wordt gewaardeerd met heel veel reacties waardoor het goede idee weer onderaan de pagina staat. Tevens heb ik mijn kinderen gevraagd naar hoeveel en welke sites zij regelmatig gaan. Het aantal viel mee. Wij zullen als studiecentrum zo interessant moeten zijn dat studenten regelmatig naar ons gaan kijken. Dit betekent dat of de student moet iets bij ons kwijt kunnen en/of wij hebben iets te bieden.

1 opmerking:

Lewi zei

Het is gezellig meuten via de chat en Twitter ;-) Ik vind het leuk dat je zo gretig alles probeert en duidelijk een mening vormt. Goed bezig!